sobota, 11 lipca 2020

"Maszyna śmierci" (1994)

Dystrybucja: Best Film
Lektor: Tomasz Orlicz
Tłumaczenie: niezłe

"Maszyna śmierci" - dystrybucja Best Film, czyta Tomasz Orlicz. Wreszcie wpadł mi w ręce ten tytuł, już od jakiegoś czasu się za nim rozglądałem. Polskie wydanie VHS jest dość interesujące (i chyba tylko to mamy, nie orientuję się, czy są jakieś wersje DVD/TV tego filmu - jeśli ktoś wie, to niech uzupełni moją wypowiedź), choć niepozbawione wad. Przede wszystkim, w tłumaczeniu brakuje mocniejszych, ostrzejszych wyrazów, padają tylko telewizyjne zwroty jak "sukinsyn", "odwal się", "drań", a w oryginale lecą siarczyste bluzgi. Szkoda, że tłumacz nie przekłada ich jak należy, ale poza tym lista dialogowa jest w porządku. Druga sprawa to lektor - Tomasz Orlicz nie czyta jakoś źle, ale intryguje mnie, jakby "Maszyna śmierci" wypadła z kimś innym, np. z Tomaszem Knapikiem, Jarosławem Łukomskim czy Jackiem Brzostyńskim. No i głos pana Orlicza miejscami bardzo przywodził mi na myśl "Trudne sprawy", "Dlaczego ja?" oraz inne paradokumenty, które w ostatnich latach są namiętnie czytane przez tego lektora. Generalnie jest całkiem spoko, choć nie idealnie. Myślę jednak, że obraz ten naprawdę warto mieć na kasecie w swojej kolekcji. Dodam jeszcze, że ścieżka lektorska była u mnie trochę "głucha".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za komentarz! Pamiętaj proszę o kulturalnym wypowiadaniu się :)