piątek, 22 marca 2019

"Z Archiwum X - Akta nr 82517" (1995)

Dystrybucja: Imperial
Lektor: Tomasz Knapik
Tłumaczenie: - (tekst Jacka Mikiny)

Kolejny raz nie miałem szczęścia... bardzo się ucieszyłem, kiedy zamówiłem tę kasetę, ale niestety gdy do mnie doszła, okazało się, że jest uszkodzona i "Akta nr 82517" raczej nie nadają się do obejrzenia. Film przejrzałem jedynie fragmentarycznie, a w miarę poprawnie działo z 20 ostatnich minut. Zarysowanie na taśmie jest niby niewielkie, a jednak swoje zrobiło. Sprawdzałem kasetę na innym sprzęcie i również nie zadziałała jak trzeba.
Jeżeli chodzi o samo wydanie "Z Archiwum X", to są to odcinki "Nisei" oraz "731" z sezonu trzeciego, złączone w całość, przez co przypominają produkcję pełnometrażową. Na lektorce mamy Tomasza Knapika i powiem Wam, że zamiata pod dywan szeptankę Gudowskiego z DVD - jego głos jest pełen werwy, czyta dynamicznie i naprawdę miło się go słucha. Co do tłumaczenia, było ono trochę specyficzne - np. słynne zdanie "The Truth Is Out There" z sekwencji początkowej przełożono jako... "prawda nie zna tajemnic" :D. Wyszło masło maślane, ale z przyjemnością wyłapuję takie zmiany. Niektóre teksty Muldera zostały jednak ciekawie przełożone. Autorem tłumaczenia jest Jacek Mikina, który często kaleczy listy dialogowe i łopatologicznie przekłada je na nasz język. Nie mogę ocenić, jak wyszło mu tym razem, ponieważ jak poinformowałem z początku, nie widziałem całości materiału wypuszczonego na tej kasecie, a tylko urywki, po jakich de facto ciężko ocenić pracę pana Jacka. Szkoda, że wpadł w moje ręce taki trefny egzemplarz, ale może jeszcze kiedyś zdobędę lepiej zachowany.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za komentarz! Pamiętaj proszę o kulturalnym wypowiadaniu się :)